April je na naši šoli zaznamovan z zaključkom bralne značke, zato smo ga poimenovali kar »mesec branja«. V
začetku maja sem se zato odločila, da bom učence iz različnih razredov malo
povprašala, kaj (in ali) radi berejo.
Pri stranskem vhodu sem opazila dežurni učenki Anjo in Anjo ter ju malce
zmotila med opazovanjem ljudi.
»Sta v zadnjem času prebrali kakšno
knjigo?«
»Ja, sva, in sicer O super starših, lahko samo sanjaš.«
»Ali vama je bila všeč?«
»Ja, ker je
bila zelo napeta pa tudi poučna.«
JAZ: »Sta letos opravili bralno značko?«
»Ja, sva, ker sva se sami tako odločili.«
Nato sem se odpravila proti glavnemu vhodu in opravila intervju še z drugima
dežurnima učencema, Gracio in Lukom, ki sta bila zelo zaposlena s prepisovanjem
šolske snovi.
»Sta v zadnjem času prebrala kakšno
knjigo?«
»Ne, nisva, razen za domače branje.«
»Sta opravila bralno značko?
»Ne, ker naju branje ne navdušuje.«
Pa sem ustavila še Natalijo.
»Si v zadnjem času prebrala kakšno
knjigo?«
»Ja, Med Gorami.«
»Ali ti je bila všeč? Zakaj?«
»Ne, ni mi bila všeč, malce dolgočasna
je.«
»Si letos opravila bralno značko?«
»Ne, imela sem premalo časa.«
Moji naslednji sogovornici Lara in Neža sta se izkazali za navdušeni
bralki.
»Sta v zadnjem času prebrale kakšno
knjigo? Če da, katero?«
LARA: »Ja, prebrala sem knjigo Padli angeli.«
NEŽA: »Jaz pa sem prebrala knjigo Sorodna duša.«
»Ali sta vama bili
všeč? Zakaj?«
»Da, obe knjigi sta zanimivi in napeti.«
»Sta letos opravili bralno značko?«
»Sva, saj radi bereva knjige v prostem
času.«
Nena je na moja vprašanja odgovorila
takole.
»Si v zadnjem času prebrala kakšno
knjigo?«
»Ja, Visoško
kroniko.«
»Ali ti je bila všeč?«
»Ne, ker zgodba ni bila napeta. Zdela se mi je dolgočasna.«
»Si opravila bralno značko?«
»Ne.«
Na poti nazaj v učilnico sem srečala nekaj
učenk in učencev z razredne stopnje, zato sem se odločila, da še njih
povprašam, ali radi berejo.
Brina mi je povedala:
»Si v zadnjem času prebrala kakšno
knjigo?«
»Ja, seveda, poučno knjigo O konjih.«
»Ti je bila všeč? Zakaj?«
»Všeč mi je bila, ker imam rada konje in
sem o njih izvedela veliko novega.«
»Si opravila bralno značko?«
»Da, bralna značka mi je zelo všeč.«
Naslednja je odgovarjala Rubi.
»Si v zadnjem času prebrala kakšno
knjigo? Če da, katero?«
»Ja, prebrala sem knjigo Peter Klepec.«
»Ali ti je bila všeč? Zakaj?«
»Da, zelo mi je všeč.«
»Si opravila bralno značko? Zakaj
ja/ne?«
»Sem, ker sem jo želela opraviti.«
Moj zadnji sogovornik je bil Mark.
»Si v zadnjem času prebral kakšno
knjigo?«
»Ja, knjigo Kapitan Gatnik.«
»Ali ti je bila všeč? Zakaj?«
»Ja, ker je v obliki stripa, smešna in prijetna
za branje.«
»Si opravil bralno značko?«
»Sem, v to so me prisilili starši.«
Na naši šoli se učenci po bralnih navadah zelo razlikujejo. Nekateri radi
berejo knjige, drugi imajo rajši stripe in slikanice, nekateri pa mislijo, da
je branje potrata časa. Prav je, da smo si različni, vendar menim, da z branjem
knjig večamo svoj besedni zaklad ter širimo svoje ustvarjalno in kritično
razmišljanje, zato se splača poiskati dobro knjigo in jo prebrati.
Lea
Vrankar, 8. a
Učenci med prosto uro |
Komentarji
Objavite komentar