ZMAGOVALNA PESEM NA ŠOLSKEM NATEČAJU "UJET V ZGODBI"



Ujet v zgodbi

Ko stopil v knjižnico sem prazno,
staro, temno, zapuščeno,
mi pogled padel je na knjigo zaprašeno,
ki kljub starosti izgledala je krasno.

Po stopim tja do nje,
v zraku čutim čarovnijo,
saj knjiga sama se v naročje moje dvigne
in mi nudi gledat staro poezijo.

Tam stric s prstom mi pomigne,
ko bukvo odprem na strani stosedemintrideseti
in moje mi telo v knjigo švigne
gledat, kaj se godilo je takrat na sveti.

Ko ves zamaknjen gledam čudo sveta,
ki se v knjigi ves čas je kazalo bralcam,
se mi razodene lepota tamkajšnjega soneta,
zato se posvetim tistim čudnim stvarcam.

In vidim to, kar bi v knjigi s črkami pisalo,
pred svojimi očmi kot v gledališču,
a le da sam sem tudi del predstave
in gledam tam postavo čudne glave.

Se spomnim, kaj nam učitelj je govoril,
ugotovim, da to je zgolj Kupido,
ki se od strahu pred mano hitro skrije.
Tedaj ugotovim, da v roke padle so Prešernove mi poezije.

Se spoznam zdaj z njegovimi junaki:
Povodnim možem, Lejlo in boginjo Živo,
tam je Valjhun s svojimi vojaki
ter »zarja, ki zlati z rumenmi žarki glavo sivo

Pa vprašam  ga – Andreja Smoleta,
kako spet v naš čas se pride,
on odgovori mi, da ta knjiga je zakleta
ter da se vrnem lahko le dokler Sonce ne zaide.

Brž pohitim tja do obzorja
ter ugledam Sonca zadnji krajec,
mi pljuča polni  žalost in pa sol morja,
a brž zaznam rahel vrtljajec.

Se telo zasuka mi v tej sili
In oči zaprem, da nič več ne vidim,
začutim še, da roka mi po zraku krili
in že obležim na tleh ter se smilim.

A veselje zatem napolni dušo mojo,
od pustolovščine se trese roka mi vsa,
se vrnem brž v hišo svojo
in končno spet sem doma.

                                     Miha Okorn, 6. b

Komentarji