Zjutraj smo odšli izpred šole ob pol devetih zjutraj.
Peljali smo se približno dve uri, nakar smo se ustavili tudi na črpalki, kjer
smo lahko odšli na stranišče, in pojedli našo malico. Potem smo se še nekaj
časa peljali in kmalu prispeli na naš cilj. Hitro smo razpakirali kovčke in
odšli na naše zgodnje kosilo. Po kosilu smo imeli eno uro časa za druženje,
nato pa smo se razdelili v skupine in odšli na našo prvo delavnico. Ena skupina
je odšla na delavnico začutimo okolje, druga na orientacijski sprehod. Imeli še
eno uro časa, da smo se uredili za spanje, ki je bilo predvideno za deseto uro.
To je bil naš prvi dan na taboru in misliva, da je bil
zelo poučen in zanimiv.
2. dan na naravoslovnem taboru
Po predstavitvi smo odšli na pripravo za spanje. Drugi dan nama je minil zelo hitro, saj je bilo zanimivo.
Anuša
Pavlič in Lucija Obreza, 7. b
3. dan na naravoslovnem taboru
Igranje družabnih iger #hazarderji |
3. dan na naravoslovnem taboru
Danes je naš tretji dan
v tolminski kotlini, kjer preživljamo čudovit teden. Obiskali smo že sotočje
rek Tolminke in Soče, manjšo vzpetino, imenovano Kozlov rob, danes pa vam bom
opisal našo raziskovalno odpravo v tolminska korita in obisk Tolminskega
muzeja.
Obisk gradu na Kozlovem robu, od katerega so ostale le še ruševine |
Zjutraj smo se zbudili ob
7.00. Imeli smo čas za urejanje sob in jutranjo higieno. Petnajst minut do osme
smo se zbrali v učilnici, kjer smo imeli jutranji sestanek. OBDARIL NAS JE
SVETI MIKLAVŽ! Vsem je prinesel nekaj sladkih dobrot, da pa starši ne bodo
godrnjali, smo bili deležni tudi mandarin in suhega sadja.
Na sestanku smo tudi izvedeli, kaj nas ta dan čaka in kako bomo to izpeljali. Po sestanku je sledil zajtrk, kjer si je vsak sam postregel z različnimi namazi, mlečnimi izdelki in rezino kruha. Sam sem užival v sladkem okusu marmelade. Med zajtrkom so učitelji pregledali naše sobe in jih ocenili od 1 do 10. S sošolcem sva dobila 9, saj sva pozabila odpreti okno in prezračiti prostor. Po zajtrku smo imeli nekaj prostega časa, kjer smo s prijatelji igrali namizni tenis. Ob devetih se je začel pouk. Z našo skupino smo odšli v tolminska korita. Odpravili smo se peš. Hodili smo dobrih 20 minut, ko smo zagledali pokopališče avstro-ogrskih vojakov, padlih v prvi svetovni vojni.
Izvedeli smo, da je Tolmin in okolico močno pretresla Soška fronta. Na pokopališču je bilo okoli 6000 grobov. Po zanimivi zgodovinski pripovedi smo pot nadaljevali po ravni stezi, ki nas je po pol ure hoda pripeljala do parkirišča, kjer turisti parkirajo pred obiskom tolminskih korit. Ker pozimi delavci popravljajo v preteklem letu nastalo škodo, in ker je pozimi vstop zaradi nevarnosti prepovedan, tolminskih korit nismo obiskali, smo pa prečkali Hudičev most.
Zgradili so ga
ruski vojni ujetniki, nato pa so ga povečali in popravili Italijani. Za
obiskovalce je seveda popolnoma varen, saj se po njem vozijo tudi prebivalci
bližnje vasi, imenovane Zadlaz (po kateri se imenuje reka Zadlaščica), vendar
je pogled iz mostu zagotovo marsikoga osupnil, da mu je vzelo dih. Most je
zgrajen 60 metrov nad sotesko, vendar vsekakor daje videz, kot da razdalja med
njim in reko približno 80 metrov. Ko smo prečkali most, smo se napotili do
druge znamenitosti, ki smo jo obiskali - Dantejeve jame. Jama se imenuje po
italijanskem pesniku Danteju, ki je za svoje delo Božanska
komedija navdih dobil ravno ob obisku te jame. Drugo ime jame je tudi
Zadlaška jama, po zgoraj omenjeni vasi. Mimo jame je speljana cesta, tako da
smo se odmaknili od roba in se razdelili v dve skupini - fantje in punce.
Nežnejši spol je najprej pomalical štručko, ki smo jo dobili v domu, fantje pa
smo se neustrašno napotili v jamo. Jama je habitat nekaterim živalskim vrstam,
kot sta netopir mali podkovnjak in jamska kobilica. Oba smo imeli priložnost
videti. Jamska bitja so se na življenje v jami prilagodila na različne načine.
Kobilica se je barvno zlila z okoljem, prav tako netopir, ki smo ga
"zasačili" med hibernacijo. V jami živi tudi endemit - jamski hrošč.
Jama je v skladu z zakonom Republike Slovenije zavarovana. Po vzpenjajočem se
ozkem rovu smo "prilezli" do kovinskih vrat, ki navadnim obiskovalcem
preprečujejo dostop. Naša učiteljica iz CŠOD- ja je seveda imela ključe in tako
smo se znašli v prvi dvorani, kjer smo malo poklepetali o živalskem svetu v
jami. Ko smo zapustili jamo smo se zamenjali - punce so odšle v jamo, fantje pa
smo pomalicali. Ko so dekleta prišla iz jame smo se napotili domov. Po poti smo
se pogovarjali o planinstvu in pohodništvu. Spoznali smo osnovno opremo vsakega
aplinista, pravila, ki jih moramo upoštevati v gorah, naučili pa smo se tudi imena
okoliških gora. Ko smo prispeli domov nas je čakal kviz, v katerem smo fantje
premagali punce :-). Sledilo je kosilo. Hrana je bila dobra, ko smo se najedli
pa smo odšli na počitek oziroma na prosti čas. Ob treh smo imeli popoldanski
pouk. Naša skupina je odšla v bližnji muzej. Kustosinja nas je prijazno
sprejela in nas popeljala v prvo nadstropje, kjer smo spoznali prazgodovinske
najdbe na Tolminskem.
Skozi sobane smo spoznavali različna zgodovinska obdobja, od dobe kovin do novega veka in Soške fronte. Spoznali smo Tolminski kmečki upor, imenovan Tolminski punt in nekaj osnovnih informacij o Soški fronti, ki pa jo bomo podrobneje obravnavali v devetem razredu. S polno glavo zgodovinskih dejstev smo se napotili nazaj v dom in povečerjali. Po večerji pa je sledil zelo zabaven večer. Imeli smo večer iger za zabavo. Razdelili smo se v dve veliki skupini in med seboj tekmovali v različnih igrah. Zelo smo se zabavali. Zmagovalcev ni bilo, saj je pomembna zabava, ne zmagovanje. Ob deveti uri smo končali s programom in odšli v sobe, kjer smo se pripravili na počitek. Ob desetih so se ugasnile luči, nočni varnostnik je začel z delom, mi pa smo obiskali deželo sanj.
Obiskal nas je tudi Miklavž.. |
Na sestanku smo tudi izvedeli, kaj nas ta dan čaka in kako bomo to izpeljali. Po sestanku je sledil zajtrk, kjer si je vsak sam postregel z različnimi namazi, mlečnimi izdelki in rezino kruha. Sam sem užival v sladkem okusu marmelade. Med zajtrkom so učitelji pregledali naše sobe in jih ocenili od 1 do 10. S sošolcem sva dobila 9, saj sva pozabila odpreti okno in prezračiti prostor. Po zajtrku smo imeli nekaj prostega časa, kjer smo s prijatelji igrali namizni tenis. Ob devetih se je začel pouk. Z našo skupino smo odšli v tolminska korita. Odpravili smo se peš. Hodili smo dobrih 20 minut, ko smo zagledali pokopališče avstro-ogrskih vojakov, padlih v prvi svetovni vojni.
Obisk avstro-ogrsrskega pokopališča Loče. |
Izvedeli smo, da je Tolmin in okolico močno pretresla Soška fronta. Na pokopališču je bilo okoli 6000 grobov. Po zanimivi zgodovinski pripovedi smo pot nadaljevali po ravni stezi, ki nas je po pol ure hoda pripeljala do parkirišča, kjer turisti parkirajo pred obiskom tolminskih korit. Ker pozimi delavci popravljajo v preteklem letu nastalo škodo, in ker je pozimi vstop zaradi nevarnosti prepovedan, tolminskih korit nismo obiskali, smo pa prečkali Hudičev most.
Nekaj metrov stran od strašljivega Hudičevega mostu |
Obisk tolminskega muzeja |
Skozi sobane smo spoznavali različna zgodovinska obdobja, od dobe kovin do novega veka in Soške fronte. Spoznali smo Tolminski kmečki upor, imenovan Tolminski punt in nekaj osnovnih informacij o Soški fronti, ki pa jo bomo podrobneje obravnavali v devetem razredu. S polno glavo zgodovinskih dejstev smo se napotili nazaj v dom in povečerjali. Po večerji pa je sledil zelo zabaven večer. Imeli smo večer iger za zabavo. Razdelili smo se v dve veliki skupini in med seboj tekmovali v različnih igrah. Zelo smo se zabavali. Zmagovalcev ni bilo, saj je pomembna zabava, ne zmagovanje. Ob deveti uri smo končali s programom in odšli v sobe, kjer smo se pripravili na počitek. Ob desetih so se ugasnile luči, nočni varnostnik je začel z delom, mi pa smo obiskali deželo sanj.
Upam, da s sem s svojim
prispevkom dobro opisal današnji dan. Zagotovo ne morem z besedami povzeti, kako
lepo se imamo tu v Tolminu, a če sem vam vsaj malo približal naše razpoloženje, sem dosegel svoj cilj. V petek se vračamo domov, naslednji teden je spet šola
in testi, a zagotovo ne bomo pozabili tega lepega tabora.
Miha Okorn, 7. b
4. dan na naravoslovnem taboru
Danes je četrti in predzadnji dan, ki ga preživljamo tu v Tolminu. Če ste
že prebrali že prejšnje objave veste kaj se je zgodilo prejšnje dni, jaz pa vam
bom opisal kako smo streljali z lokom in plezali ter kako smo z učiteljem
Edijem obiskali nemško kostnico, o tem pa kasneje.
Hvala za dobro budnico! |
V tem dnevu (in tednu nasploh) sem zelo užival in upam, da bo tako tudi
jutri, ko odrinemo domov. Vaše predloge, o čem naj pišemo, nam lahko pošljete
na novinarji.osfa@gmail.com.
Uživajte v decembru!
Beno Vrečar, 7. b
Komentarji
Objavite komentar