NAJRAJE SE IZRAŽAM Z INŠTRUMENTOM - Intervju z učiteljem glasbe Markom Bračičem

Za intervju sem izbrala učitelja glasbe Marka Bračiča, ki je na našo šolo prišel lansko leto. Zanj sem se odločila predvsem zato, da bi o našem novem učitelju glasbe kaj več izvedeli tudi učenci in ne samo učitelji, pa tudi zato, ker imam tudi sama rada glasbo in ker nam naš učitelj popestri sprehod skozi obširno zgodovino glasbe. Učitelj je z nami zelo prijazen in pri njegovih urah je vedno zelo zanimivo. Pri intervjuju sem imela veliko manjših nezgod, vendar se je vse dobro izteklo. :) 

Koliko časa ste že učitelj?
Na šolah učim že 7 let. Preden sem prišel na to šolo, sem 5 let učil tudi na osnovni šoli v Slovenski Bistrici, istočasno pa tudi na tamkajšnji glasbeni šoli.


Kako da ste se odločili za ta poklic?
Že kot učenec v osnovni šoli sem opazoval učitelje in do njih gojil posebno spoštovanje. Name so prenašali svoje znanje, razmišljanje in bili pripravljeni z menoj deliti svoj čas. Enostavno sem želel postati podoben ljudem, ki sem jih občudoval. Doživljanje in poustvarjanje glasbe mi je bilo v takšno veselje, da sem v poklicu učitelja videl možnost, da tudi na učence prenesem glasbeno izkustvo in pristop ustvarjanja glasbe. Želim si, da tudi oni spoznajo, kakšno veselje prinaša ukvarjanje s glasbo.

Katera snov 7. razreda vam je najljubša (pri glasbeni umetnosti)?
Obdobji renesansa in antika sta mi bili vedno zanimivi. Zato vsako leto z veseljem komaj čakam na to snov.

Katere inštrumente igrate?
Najbolje obvladam glasbila s tipkami, nekatera tolkala in brenkala, druge inštrumente pa zgolj osnovno.

Ali bi pri pouku kaj spremenili?
Spremenil bi samo število ur, ki jih imamo tedensko na voljo, saj je to na predmetni stopnji le ena ura. Da pa bi v razredu uresničili vse, kar si želim, bi bili dve dodatni uri na teden ravno prav. :)

Ali bi spremenili tudi vedenje nekaterih učencev?
Vedenje posameznih učencev bi bilo lahko tudi lepše. A učencev in njihovega vedenja ne obtožujem, še manj pa jim zamerim. Upam, da v življenju najdejo pozitivno, pošteno in uspešno pot. Učitelji se trudimo, da jih tja usmerimo.

Kaj imajo po vaše učenci pri glasbi najraje?
Zagotovo jih najbolj pritegne ustvarjanje z inštrumenti. Pri rednem pouku nam žal vedno zmanjka nekaj časa, da bi lahko še ustvarjali. V veliko veselje jim je tudi petje, saj vedo, da ga spremlja veselje in pozitivna energija.

So učenci kdaj preglasni?
Seveda običajno sproščeno vzdušje, ki ga imamo v razredu, privede do zvočnega okolja, ki ni preveč kakovostno za delo.

In kaj naredite, kadar so?
Takrat učence opozorim z zvočnim signalom, ki ga zaigram na klavir. To večinoma zadostuje, da se vse vrne k normalnemu zvočnemu okolju.

Se vam zdi, da so nekatere snovi nekoliko težje?
Težavnost snovi je relativna. Če te katera snov pritegne, se ti zdi zanimiva, jo lažje osvojiš kot sicer.

Bi v pouk uvedli več ur glasbe?
Kot sem že prej povedal, bi bil zadovoljen z recimo štirimi urami tedensko za posamezen razred. To bi bilo super.

Kaj vam glasba pomeni poleg poučevanja?
Ukvarjanje z njo je seveda moje profesionalno delo, vendar je tudi več. 
Z njo se izražam, k njej se zatekam, ko mi je lepo ali hudo, glasba in harmonija je vse okoli nas. Razmišljanje o zvokih, ki nas obdajajo in se z njimi srečujemo, in zavedanje le-teh mi je zelo pomembno. Najraje se izražam z inštrumentom.

Katera zvrst glasbe vam je najbolj všeč?
Najbolj sta mi všeč jazz in klasična glasba.

Vam pri glasbi kaj ni všeč?
Razen pomanjkanja časa in majhnega delčka vsebin, mi je všeč prav vse.

Ali vam je vloga učitelja 7. b všeč?
Seveda, delo z učenci mi je v veliko veselje. V vsak razred na začetku ure vstopim z veseljem. Večinoma tudi šolska ura odzvoni s podobnimi občutji. Seveda pa je občasno prisotne tudi kaj slabe volje in energije, a glasba nas hitro potegne nazaj v harmonijo.                                        
                                                       
Po najinem pogovoru se zavedam, da učitelju glasba pomeni več, kot si predstavljamo. Upam, da ga bomo sedaj vsi učenci še bolj spoštovali, da mu ne bo nikoli težko hoditi na delo in da bo še naprej z nasmehom in veseljem vstopal v učilnico ter z dobro voljo pričel uro.


                                                    Natalija Vrhovnik, 8. b

Komentarji