ŽE DRUGIČ SMO SE UDELEŽILI SREČANJA MLADIH RAZISKOVALCEV SLOVENIJE

Letos se je naša šola že drugič udeležila srečanja mladih raziskovalcev Slovenije, ki ga organizira ZOTKS. Izdelali smo štiri raziskovalne naloge s štirih različnih področij, in sicer z biologije, kemije, zgodovine ter matematike.

Tekmovanje poteka na dveh stopnjah, na regijski in državni. Recenzenti regijskega tekmovanja so za državno tekmovanje predlagali naloge z naslovi: Voda iz flaške – ali je res drugačna?, Računski model zračenja prostorov ter Nič se mi ne bo zgodilo! Predvidevanje najstnikov. Na regijskem srečanju je svojo nalogo Restavriranje stavb) predstavil Domen Pavlič (mentor: Urška Gostečnik in Andrej Homar). Nato je sledilo čakanje na odločitev recenzentov državnega tekmovanja.
Odločili so se, da želijo nalogi Nič se mi ne bo zgodilo! Predvidevanje najstnikov in Računski model zračenja prostorov, podrobneje spoznati in slišati predstavitve nalog njihovih avtorjev, Naloga Voda iz flaške – ali je res drugačna?, ki sta jo izdelali Laura Rak in Karmen , pod mentorstvom Danice Mati Djurak je prejela bronasto priznanje.
20. 5. 2013 smo se torej Ivana Davidovič, Veronika Vodnik in Mihael Boštjan Končar, odpravili v Mursko Soboto, kjer smo predstavili svoje raziskovalne naloge. Na tekmovanju se je predstavilo veliko »mladih raziskovalcev«, ki so predstavili veliko zanimivih nalog. Veronika in Ivana sta s svojo nalogo: Nič se mi ne bo zgodilo! Predvidevanje najstnikov (mentor: Danica Mati Djuraki in Monika Jelenc) dosegli srebrno priznanje, tako kot jaz z nalogo: Računski model zračenja prostorov (mentor: Danica Mati Djuraki).
Sam sem se v obdobju pisanja raziskovalne naloge spoznal uporabnost matematičnega modeliranja. Ugotovil sem, da je zračenje prostorov z okni odprtimi na ventus neučinkovito, tako z vidika zniževanja koncentracije ogljikovega dioksida v prostoru, kot z energetskega vidika. Sicer je res, da izdelava raziskovalne naloge zahteva veliko prostega časa, vendar se vse na koncu obrestuje. Mislim, da smo se vsi tekom raziskovanja veliko naučili in spoznali mnogo metod odkrivanja novih znanj. Želimo pa si, da bi na naši šoli raziskovanje postalo tradicija.
Hkrati bi se v imenu vseh »raziskovalcev« zahvalil našim mentorjem in vsem ostalim, ki so nam pomagali in nas spremljali pri izdelavi raziskovalnih nalog.


                                      Mihael Boštjan Končar, 9. a

Komentarji