Letos se je naša šola že drugič udeležila srečanja
mladih raziskovalcev Slovenije, ki ga organizira ZOTKS. Izdelali smo štiri
raziskovalne naloge s štirih različnih področij, in sicer z biologije, kemije,
zgodovine ter matematike.
Tekmovanje poteka na dveh stopnjah, na regijski in
državni. Recenzenti regijskega tekmovanja so za državno tekmovanje predlagali
naloge z naslovi: Voda iz flaške – ali je res drugačna?, Računski model
zračenja prostorov ter Nič se mi ne bo zgodilo! Predvidevanje najstnikov. Na
regijskem srečanju je svojo nalogo Restavriranje stavb) predstavil Domen Pavlič
(mentor: Urška Gostečnik in Andrej Homar). Nato je sledilo čakanje na odločitev
recenzentov državnega tekmovanja.
Odločili so se, da želijo nalogi Nič se mi ne bo
zgodilo! Predvidevanje najstnikov in Računski model zračenja prostorov,
podrobneje spoznati in slišati predstavitve nalog njihovih avtorjev, Naloga
Voda iz flaške – ali je res drugačna?, ki sta jo izdelali Laura Rak in Karmen ,
pod mentorstvom Danice Mati Djurak je prejela bronasto priznanje.
20. 5. 2013 smo se torej Ivana Davidovič, Veronika
Vodnik in Mihael Boštjan Končar, odpravili v Mursko Soboto, kjer smo
predstavili svoje raziskovalne naloge. Na tekmovanju se je predstavilo veliko
»mladih raziskovalcev«, ki so predstavili veliko zanimivih nalog. Veronika in
Ivana sta s svojo nalogo: Nič se mi ne bo zgodilo! Predvidevanje najstnikov
(mentor: Danica Mati Djuraki in Monika Jelenc) dosegli srebrno priznanje, tako
kot jaz z nalogo: Računski model zračenja prostorov (mentor: Danica Mati
Djuraki).
Sam sem se v obdobju pisanja raziskovalne naloge
spoznal uporabnost matematičnega modeliranja. Ugotovil sem, da je zračenje
prostorov z okni odprtimi na ventus neučinkovito, tako z vidika zniževanja
koncentracije ogljikovega dioksida v prostoru, kot z energetskega vidika. Sicer
je res, da izdelava raziskovalne naloge zahteva veliko prostega časa, vendar se
vse na koncu obrestuje. Mislim, da smo se vsi tekom raziskovanja veliko naučili
in spoznali mnogo metod odkrivanja novih znanj. Želimo pa si, da bi na naši
šoli raziskovanje postalo tradicija.
Hkrati bi se v imenu vseh »raziskovalcev« zahvalil
našim mentorjem in vsem ostalim, ki so nam pomagali in nas spremljali pri
izdelavi raziskovalnih nalog.
Mihael
Boštjan Končar, 9. a
Komentarji
Objavite komentar